viernes, 30 de mayo de 2008

LES TIC A L'ENSENYAMENT PRIMARI

L'ÚS BÀSIC DE LES TIC A PRIMÀRIA

"A primària cal que predominin la socialització i les relacions interpersonals"
En l'Ensenyament Primari, al igual que a tots els altres­ nivells educatius, la informàtica (amb totes les seves branques associades: telemàtica, multimèdia, robòtica­...), s'utilitza amb quatre finalitats bàsiques, que són les que revisarem en aquest document:

* Eina de treball per als professors i els alumnes (instrument de productivitat) que facilita els treballs de recerca­, procés, emmagatzematge i comunicació­ d'informació: edició d'apunts­, presentació de treballs, consulta i selecció­ d'informació

* Instrument cognitiu pels alumnes, que dona suport a la realització d’activitats mentals com ara construcció de mapes conceptuals, organització de la informació, simulació de processos...

* Mitjà didàctic per facilitar l'aprenentatge de molt diversos continguts curriculars: sistematitzar­ el càlcul aritmètic, aprendre una metodologia per a la resolució de problemes­, comprendre i memoritzar conceptes bàsics...

* Instrument per facilitar la gestió dels centres docents: inventaris, expedients dels alumnes, comptabilitat, tutoria, butlletins­ de notes...

A més, la informàtica es converteix també en matèria­ d'estudi, doncs hi ha una sèrie de coneixements­, habilitats i actituds relacionades amb ella que es considera convenient que els alumnes aprenguin, sistematitzin i assimilin durant el seu procés de formació.

Per veure l'article complert entreu aquí

Com podeu veure, un cop llegit l'article queda en evidència la importància de les TIC a l'ensenyament primari (i d'altres).
El seu ús , entre d'altres moltes coses, facilita el treball tan als professors com als alumnes i conjuntament.
D'altra banda destacar que l'alumnat té a disposició un ampli ventall d'informació i per tant una tasca importantíssima de saber quina d'elles escolir o classificar.
Sense oblidar mai un grau més elevet d'autonomia i, segons el meu punt de vista, de responsabilitat i de capacitat organitzativa.

No hay comentarios: