viernes, 30 de mayo de 2008

Les TIC a parvulari i cicle inicial


Els avenços de les TIC en els darrers anys ofereixen als centres educatius un seguit d’ elements que ens han de portar a reflexionar sobre la pràctica educativa. L’escola ha d’integrar les TIC dins els processos d’ensenyament i d’aprenentatge per tal que aquests ajudin l'alumnat a assolir els objectius curriculars i incideixin positivament en el domini de les competències bàsiques.



Les noves dotacions TIC que es realitzaran als centres cablejats d’Educació Infantil i Primària comportaran la introducció dels ordinadors dins de les aules ordinàries i afavoriran que l’organització dels treballs a l’aula, la metodologia emprada i les característiques de les activitats incorporin la implementació de les TIC en els processos d’ensenyament i d’aprenentatge.


Les TIC condicionen però no determinen els usos pedagògics. Existeixen programes i aplicacions educatives que permeten treballar aspectes de les diferents àrees del currículum d’una forma inductiva i creativa, adaptant-se a les necessitats de cadascú, amb un valor educatiu complementari. El que cal es conèixer-les i saber com es poden utilitzar a l’aula.

En el triangle interactiu alumnes – contingut – professorat les formes d’organització són clau per a l’aprenentatge i les TIC en són un instrument mediador. El treball amb ordinador a l’aula s'ha d'incloure, doncs, com una activitat normal de les sessions de classe.

Aquí podeu veure el vídeo Un matí a p5

Si us interessa trobar més notícies, aquesta és la direcció d'on he tret aquesta.
http://www.xtec.cat/ticaula/aprenentatge/index.htm

No hay comentarios: